Flytt med minsta påverkan

Hur går det till när man ska flytta hela sitt kontor? Vilken hjälp kan man få tag i och är det något speciellt som man ska tänka på? Här kommer tips på hur man gör sin kontorsflytt enkel och snabb.

När man ska flytta från en bostad till en annan så är det mest sitt bohag som man behöver tänka på. Att det ska packas ordentligt och att man ska lämna över bostaden tom och ren i tid till nästa boende. Men när man ska flytta ett kontor så är det mer att tänka på. Det krävs betydligt mer ordning och en snabbare uppackning på den nya adressen. Oftast pågår det arbete ända in i sista minuten på det gamla kontoret och med en gång som man kommer in i det nya så ska arbetet dra igång där.

Planering och hjälp

Om det går, så brukar man i förväg börja packa ner allt som inte används dagligen. Man brukar också låta personalen packa ner sina egna stationer för att de också ska kunna packa upp de snabbt igen. Dessutom är det ofta bara de som vet vad som löpande behövs. Har man möjlighet så brukar man flytta över en helg. Man brukar ta hjälp av ett företag som flyttar alla stora saker som möbler och kartonger i stort, medan personalen själva ibland tar det som är deras. Väl på plats är det viktigt att all teknik är inkopplad så att man kan komma igång snabbt igen.

18 Nov 2020